Uutiset

rss Uutiset

10.3.2018 18.40

#Sovitaanvaan-kampanja starttasi jäsentapaamisella

Innostava Case Finnair herätti aktiivisen keskustelun.

Kampanja-avaukseen Helsingiin Vltavaan kokoonui 10.3. henkilöstöedustajia ja jäseniä tärkeän asian äärelle: Miten lisätä paikallista sopimista vastuullisesti? Mistä saada lisää tietoa asiasta, josta puhutaan paljon, mutta josta on yhtä monta määritelmää kuin puhujaakin?

- Nyt alkavan kampanjan ajatuksena on lisätä jäsentemme ja miksei työnantajankin tietoutta paikallisesta sopimisesta, avasi Specian toiminnanjohtaja Saara Paavola tilaisuuden. - Uskomme, että samalla lisätään luottamusta ja mahdollistetaan niitä kaivattuja joustojakin.

- Paikallinen sopiminen on hyvä asia, kunhan se toteutetaan harkitusta. Sopimisen on oltava aitoa ja tietoutta on oltava riittävästi sopimisen pohjaksi, korosti Akavan Erityisalojen neuvottelupäällikkö Saara Aikio kampanjan ideaa.

Aikio esitteli #sovitaanvaan-kampanjasivuston, jolle on kerätty tähän asti varsin hajallaan ollutta tietoa paikallisesta sopimisesta. Sivustoa täydennetään palautteiden pohjalta; tilaisuudessa nousi esille, että etätyöstä ja työaikapankista tarvitaan omat osionsa sivuille. Sivuilla esitellään myös hyviä esimerkkejä paikallisesta sopimisesta. 

Henkilöstöedustajat kuulivat myös ennakkotietoja alkuvuonna tehdystä jäsenkyselystä. Tulokset julkistetaan myöhemmin keväällä.

Case Finnair

Finnairin henkilöstöjohtaja Eija Hakakari oli avaustilaisuuden innostava puhujavieras. Hän kertoi konkreettisesti, miten yhdessä tekeminen ja luottamuksen rakentaminen on nostettu lentoyhtiössä normiksi ja menestystarinaksi.

- Vain hyvän henkilöstökokemuksen kautta voidaan saavuttaa hyvä asiakaskokemus, Hakakari painotti.

Eija Hakakarin haastattelu julkaistaan näillä sivuilla myöhemmin tässä kuussa. Seuraa viestintää!


 

Palaa otsikoihin