Blogi

28.9.2020 10.17

Tärkeää tietoa päätösten tueksi

Tuire Eilittä, puheenjohtaja, Akavan Erityisalat


- Palvelukyselyn tulokset on nyt analysoitu ja tuotu toiminnan suunnitteluun, kertoo puheenjohtaja Tuire Eilittä.


- Isossa kokoomaliitossa, jossa jäsenet tulevat eri ammattialoilta, on tärkeää kysyä tietoa suoraan jäsenistöltä.

Eilitta_web

****

 

Yksi varma syksyn merkki ruska-ajan lisäksi on liittomme tulevan vuoden toimintasuunnitelman ja budjetin laadinta. Toiminnan suunnittelun pohjaksi tarvitsemme tietoa jäsentemme palvelutarpeista ja palveluiden käytöstä. Palvelukysely toteutettiin keväällä ja nyt tulokset on analysoitu ja tuotu toiminnan suunnittelun tueksi.

 

Kiitos jäsen, että olet vastannut kyselyymme! Tiedän itsekin, että arjen kiireiden keskellä sähköpostiin tuntuu napsahtelevan eri tahoilta aika paljon ja monenlaisia kyselyitä. Vastaamisaikaa ei välttämättä heti ole ja kyllä vastaamismotivaatioon vaikuttaa se, mitä hyötyä vastaamisesta on itselle.

 

Voin vakuuttaa, että me Akavan Erityisaloissa pohdimme hyvin tarkkaan mitä ja milloin jäseniltä kysymme. Mikä on olennaista, mihin juuri tätä tietoa tarvitaan ja mihin sitä tullaan käyttämään. Isossa kokoomaliitossa, jossa jäsenet tulevat eri ammattialoilta ja työnantajasektoreilta, on tärkeää kysyä tietoa suoraan jäsenistöltä päätösten teon tueksi. Vaikka jäsenistössämme on paljon ammatillisia eroavaisuuksia, edunvalvontaa ja jäsenpalveluita koskevat tarpeet ovat kyselyjen perusteella usein samantapaiset.

 

Tiedontuotannon asiantuntijamme Hanna Koskenheimo erittelee omassa kirjoituksessaan jäsenpalvelukyselyn tuloksia (uutiskirje 28.9.2020). Liiton hallitus on tutustunut tuloksiin ja ottaa ne huomioon tulevia päätöksiä tehdessään. Kiinnitämme huomiota myös niiden jäsenpalveluiden esittelyyn, joita jäsenemme eivät vielä tunteneet, ettei kenelläkään jää hyödyntämättä rahanarvoisia etuja.

 

Viikonlopun aikana käydessäni lyhyellä ruskareissulla turvanani olivat liiton vakuutusedut. Mitään ei sattunut, mutta jo se tieto, että vakuutus on voimassa matkan aikana, on etu. Vuoden aikana olen lisäksi käyttänyt edunvalvonnan palveluita. Kaikki nämä ovat kovan luokan rahanarvoisia etuja!

 

Minulle jäseneduilla ja palveluilla on myös se merkitys, että tiedän niiden olevan jäsenyyteni aikana käytettävissä. Se madaltaa kynnystä ottaa yhteyttä. Jos tulee tarvetta, saan liiton ja jäsenyhdistykseni kautta apua työelämän haasteissa.

 

 

 

Tuire Eilittä, puheenjohtaja, Akavan Erityisalat

 

 


Palaa otsikoihin | 0 Kommenttia | Kommentoi