Blogi
Näin kehität stressinhallintataitoasi, osa 1 – Priorisoi priorisointi
Stressin hallinta ei tarkoita, että stressiä pitäisi poistaa.
Stressiä kannattaa käyttää sopivasti hyödyksi. Tietty määrä painetta pitää meidät virkeänä ja saat työt sujumaan. Liiallinen paine saa meidät panikoimaan, väsymään, hermostumaan, tekemään töitä tehottomammin ja kaiken tämän jälkeen sairastumaan. Liiallisen stressin vaikutuksista kirjoitan toisella kertaa lisää. Nyt otetaan ensimmäinen askel stressin hallintaan.
- Priorisoi priorisointi ja huomaat, että paine helpottuu. Etuotsalohkomme kuormittuu nopeasti päätösten tekemisestä. Älä siis kuormita aivojasi toimintakyvyttömäksi ennen kuin olet kunnolla edes aloittanut päivän töitä. Päätä ensin mitä teet ja tee vasta sitten! Tee tämä siis heti työpäivän aluksi tai jo edellisenä päivänä. Pelkästään sähköpostien lukeminen vie energiaa aivojemme komentokeskuksesta. Aivojen toiminnasta löytyy lisää mielenkiintoista tietoa David Rockin kirjasta ”Your Brain at Work”
- Jos sinulla ei vielä ole päivittäistä työlistaa, ota se käyttöön nyt! Outlookissa on esimerkiksi erittäin toimiva task-lista työkalu
- Älä ahnehdi! Suunnittele työtehtäviä mieluummin vähemmän kuin liikaa. Itse olen huomannut, että 5 – 6 työtehtävää/päivä on sopiva määrä.
Onko sinulla käytössä päivittäinen työlista ja mitä työkalua siihen käytät?
![Johanna Verho Johanna Verho](files/2167/thumbnail/Johanna_Verho.jpg)
Kouluttaja
Työhyvinvointivalmentaja
Treasure Coachingin
Palaa otsikoihin | 0 Kommenttia | Kommentoi