Tapahtuma

Positiivisesti erottuvat ja vakuuttavat työnhakuasiakirjat

Ajankohta12.2.2025 klo 15–16.30
Ilmoittautuminen päättyy12.2.2025 klo 15
JärjestäjäAkavan Erityisalat
HintaSisältyy jäsenmaksuusi

Kohderyhmä: työttömät työnhakijat ja työttömyysuhan alla olevat jäsenet

Mihin rekrytoijat kiinnittävät huomiota? Osaatko ilmaista osaamisesi, motivaatiotasi ja vahvuuksiasi niin, että työnhakuasiakirjasi vakuuttavat ja tuottavat tuloksia? Vinkki erottuviin työnhakuasiakirjoihin on yksinkertainen: sisältö ratkaisee aina! Visuaaliset tehosteet ja studiotasoiset videot eivät tuo lisäarvoa, ellei sisältö ole kunnossa. Kun sisältö on kohdallaan, et tarvitse ylimääräisiä mausteita.

Webinaarissa keskitytään konkreettisiin vinkkeihin, joiden avulla opit kertomaan osaamisestasi vakuuttavasti. Webinaarin jälkeen ymmärrät CV ja työhakemuksen roolit työnhaussa ja osaat sanoittaa osaamisesi niin, että ne vastaavat haettavan työn vaatimuksiin.

  • Työpaikkailmoituksen lukeminen ja siihen vastaaminen
  • Mitä rekrytoijat etsivät työnhakudokumenteista?
  • CV:n ja hakemuksen rakenne – mitä ne sisältävät ja miten ne eroavat?
  • Kronologinen, osaamispohjainen vai visuaalinen CV?
  • Konkretia on avain tuloksiin – osaamisen sanoittamisen työkalut
  • Tekoäly apuna työnhakuasiakirjojen kirjoittamisessa

Kouluttaja

Emilia Sorajoki, uravalmentaja, Coolla Oy

Emilia on urapodcast-juontaja, aikuiskouluttaja ja aikakuiskasvatustieteen maisteri. Emilian koulutukset eivät ole vain luentoja, vaan ne tarjoavat osallistujille käytännönläheisiä työkaluja ja vinkkejä, joiden avulla he voivat kehittää omaa osaamistaan ja edetä urallaan. Hänellä on taito innostaa ja motivoida kuulijoitaan, mikä tekee hänen tilaisuuksistaan vaikuttavia. Webinaareissa jaetaan tietoa, sekä haastetaan kuulijan omaa ajattelua.

Huom! Webinaarista tehdään tallenne. Emme lähetä koulutusten jälkeen linkkejä tallenteisiin, vaan niitä pääsee katsomaan verkkoasiointimme kautta. Julkaisemme tallenteet pääsääntöisesti koulutusta seuraavana arkipäivänä.

Ohjeet Zoom-webinaariin

  • Rekisteröityessäsi mukaan webinaariin, sinua pyydetään täyttämään etunimesi, sukunimesi, sähköpostiosoitteesi ja jäsenyhdistyksesi. Käytäthän sellaista sähköpostiosoitetta, joka on sinulla aktiivisessa käytössä, sillä webinaarin osallistumislinkki ja tapahtumamuistutukset lähetetään ko. sähköpostiin. Jos et halua oikean nimesi näkyvän webinaarin chat-palstalla, voit kirjoittaa etu- ja sukunimikenttiin esimerkiksi nimesi etukirjaimet tai jonkin itse keksimäsi nimimerkin. Huomaathan kuitenkin, että nimimerkin tulee olla asiallinen. Emme suosittele rekisteröitymistä Facebook-tunnuksilla.
  • Sinun ei tarvitse ladata Zoom-ohjelmaa koneellesi, voit osallistua selaimella klikkaamalla saamaasi osallistumislinkkiä. Zoom-webinaari toimii parhaiten Chrome-selaimella.
  • Jos webinaari tallennetaan, siitä mainitaan webinaarin alussa. Chattikeskustelu ei näy tallenteessa, ainoastaan kouluttajan ja fasilitaattorin puhe sekä diaesitys.
  • Osallistujalista ei näy muille osallistujille. Kaikkien osallistujien äänet ja videokuvat on webinaarissa valmiiksi mykistetty. Keskustelu ja kysymykset käydään chat-palstalla. Rekisteröitymisvaiheessa antamasi nimi näkyy sellaisenaan chatissa.
  • Olemme Akavan Erityisaloissa tehneet työtä sen eteen, että Zoomin käyttö on tietoturvallista. Voit siis huoletta klikata itsesi mukaan!
  • Jos sinulla on teknisiä ongelmia tai muita kysymyksiä Zoomiin liittyen, voit olla yhteydessä: satu.sahla-juvankoski@akavanerityisalat.fi